Overzicht van Maltalingua's syllabus voor jonge leerlingen

Voices - National Geographic

Het junior curriculum van Maltalingua is gebaseerd op de Voices boekenserie van National Geographic Learning, wat een collectie non-fictie boeken betreft die zich richt op verschillende onderwerpen, waaronder wetenschap, geschiedenis, maatschappelijke problemen, natuur en milieu, en cultuur en samenleving.

De serie heeft als doel boeiende en informatieve inhoud te bieden die leerlingen kan helpen hun lees- en kritisch denkvaardigheden te ontwikkelen, terwijl het tegelijkertijd een liefde voor leren en waardering voor de wereld om hen heen inspireert. Elk boek in de Voices-serie bevat een verzameling artikelen, essays en andere teksten van verschillende bronnen, waaronder het National Geographic-magazine.


De teksten worden geselecteerd om een ​​reeks perspectieven over het onderwerp te bieden en studenten uit te dagen na te denken over de betrokken kwesties. Naast de teksten bevat de Voices-serie een reeks ondersteunende materialen, zoals discussievragen, woordenlijsten, infographics en schrijfopdrachten. Deze materialen zijn ontworpen om studenten te helpen hun eigen ideeën en meningen over een bepaald onderwerp uit te drukken, leren hoe ze bewijs uit teksten kunnen gebruiken om hun argumenten te ondersteunen, studenten aanmoedigen informatie uit verschillende bronnen te analyseren en evalueren en kritisch denkvaardigheden te ontwikkelen.

Maltalingua biedt een curriculum op de onderstaande niveaus.

  • Elementaire – A1-A2
  • Pre-Intermediair A2-B1
  • Intermediair Plus – B1+
  • Bovengemiddeld – B2
  • Gevorderd – C1

Elke les is beoordeeld voor het juiste niveau en omvat alle taalvaardigheden, zoals luisteren, spreken, lezen en schrijven, evenals taalsystemen die nodig zijn om taalvaardigheid te verbeteren, zoals fonologie, woordenschat en grammatica.

Zelfstudieplatform - Blijf leren thuis

De Voices-serie voor jonge studenten omvat ook online bronnen, zoals video's, interactieve activiteiten en oefeningen, en aanvullende lees- en luistermateriaal dat via een toegewijde website of op de National Geographic APP kan worden geopend. Deze bronnen zijn ontworpen om de boeken aan te vullen en de leerlingen meer oefening buiten het klaslokaal te bieden. De oefeningen kunnen automatisch worden gecorrigeerd op de app of worden beoordeeld door de leerkracht. De leerkracht kan ook evaluaties instellen met specifieke deadlines en werk dat thuis is gedaan, beoordelen. Communicatie tussen leraren en studenten is ook beschikbaar op het platform of de app.

Taakgerichte leerlessen

De lessen van het Voices-boek worden aangevuld met een reeks op maat gemaakte lessen gemaakt door Maltalingua. De individuele lessen van Maltalingua richten zich op systemen en vaardigheden gevolgd door taakgerichte leerprojecten die zijn ontworpen om tieners van 13-17 jaar te accommoderen die studeren in een open groep. De lesinhoud richt zich vaak op studeren, reizen, cultuur en het lokale gebied - de eilanden van Malta. Gedurende de cursus worden de leerlingen aangemoedigd om na te denken over hun directe omgeving om de lesinhoud zo echt en toepasbaar mogelijk te maken tijdens deze onderdompelingservaring. Er wordt een zeer sterke nadruk gelegd op communicatie (d.w.z. spreken en luisteren) en projectcreatie om de Voices-boekenserie verder te onderzoeken en te oefenen.

Beoordeling en Voortgang

Studenten worden ingedeeld volgens hun online plaatsingstestresultaten, die lezen en begrijpen, woordenschat en schrijven omvatten. Ook wordt er op hun eerste dag een mondelinge beoordeling uitgevoerd door een leraar om hun niveau van Engels verder te bevestigen.

Elke maandag ontvangen studenten wekelijkse doelen met een samenvatting van wat ze die week zullen leren. Elke dag zullen leraren hun studenten aanmoedigen om na te denken over de les en hun eigen voortgang op de wekelijkse doelen en voortgangsblad te markeren. Op vrijdag zal de leerkracht ook feedback geven op de week en een individueel voortgangs- en studieplan schrijven voor elke student.

Een voortgangstest is op vrijdag beschikbaar voor studenten om hun ontwikkeling en voortgang te controleren op basis van de onderwerpen die die week zijn bestudeerd. De test is gemaakt op basis van het curriculum en wordt gebruikt door leerkrachten om het individuele voortgangs- en studieplan van de student te maken.