Overzicht van Maltalingua's syllabus voor jonge leerlingen

Voices – National Geographic Learning

Het junior curriculum van Maltalingua is gebaseerd op de Voices boekenserie van National Geographic Learning, een collectie non-fictie boeken die zich richt op verschillende onderwerpen, waaronder wetenschap, geschiedenis, maatschappelijke problemen, natuur en milieu, en cultuur en samenleving.

De serie heeft als doel boeiende en informatieve inhoud te bieden die leerlingen kan helpen hun lees- en kritisch denkvaardigheden te ontwikkelen, terwijl het tegelijkertijd een liefde voor leren en waardering voor de wereld om hen heen inspireert. Elk boek in de Voices-serie bevat een verzameling artikelen, essays en andere teksten van verschillende bronnen, waaronder het National Geographic-magazine.

De teksten worden geselecteerd om een reeks perspectieven over het onderwerp te bieden en studenten uit te dagen na te denken over de betrokken kwesties. Naast de teksten bevat de Voices-serie een reeks ondersteunende materialen, zoals discussievragen, woordenlijsten, infographics en schrijfopdrachten. Deze materialen zijn ontworpen om studenten te helpen hun eigen ideeën en meningen over een bepaald onderwerp uit te drukken, leren hoe ze bewijs uit teksten kunnen gebruiken om hun argumenten te ondersteunen, studenten aanmoedigen informatie uit verschillende bronnen te analyseren en evalueren en kritisch denkvaardigheden te ontwikkelen.

De Voices-serie maakt deel uit van een modern, zeven-niveaus curriculum dat de vaardigheden ontwikkelt die nodig zijn voor effectieve mondiale communicatie. Door inspirerende inhoud te combineren met praktische taalvaardigheidsoefeningen, houdt het leerlingen gemotiveerd en betrokken tijdens hun leertraject.

Elke unit combineert taken voor lezen, luisteren, spreken en schrijven, ondersteund door activiteiten voor kritisch denken en visuele hulpmiddelen. Leerlingen worden aangemoedigd om meningen te delen, te reflecteren op verschillende perspectieven en wat ze in de klas leren te verbinden met de wereld om hen heen.

Digitale bronnen vullen de gedrukte boeken aan met interactieve activiteiten, automatisch beoordeelde oefeningen en tools voor feedback van leraren. Dit creëert een naadloze ervaring binnen en buiten het klaslokaal, waardoor leerlingen hun voortgang kunnen volgen en thuis verder kunnen leren.

Elementair

A1–A2

Pre-Intermediair

A2–B1

Intermediair Plus

B1+

Bovengemiddeld

B2

Gevorderd

C1

Elke les is afgestemd op het juiste niveau en behandelt alle taalvaardigheden – luisteren, spreken, lezen en schrijven – evenals taalsystemen die nodig zijn om de taalvaardigheid te verbeteren, zoals fonologie, woordenschat en grammatica.

Zelfstudieplatform – Blijf leren thuis

De Voices-serie voor jonge studenten omvat ook online bronnen, zoals video's, interactieve activiteiten en oefeningen, en aanvullende lees- en luistermateriaal dat via een toegewijde website of via de National Geographic APP kan worden geopend. Deze bronnen zijn ontworpen om de boeken aan te vullen en leerlingen meer oefening buiten het klaslokaal te bieden. De oefeningen kunnen automatisch worden gecorrigeerd in de app of worden beoordeeld door de leerkracht. De leerkracht kan ook evaluaties instellen met specifieke deadlines en het thuis gemaakte werk beoordelen. Communicatie tussen leraren en studenten is ook beschikbaar op het platform of in de app.

Taakgerichte leerlessen

De lessen van het Voices-boek worden aangevuld met een reeks op maat gemaakte lessen door Maltalingua. Deze individuele lessen richten zich op systemen en vaardigheden, gevolgd door taakgerichte leerprojecten die zijn ontworpen voor tieners van 13–17 jaar die studeren in een open groep. De lesinhoud richt zich vaak op studeren, reizen, cultuur en de lokale omgeving – de eilanden van Malta. Tijdens de cursus worden leerlingen aangemoedigd om over hun directe omgeving na te denken, zodat de lesinhoud zo echt en toepasbaar mogelijk wordt tijdens deze onderdompelende ervaring. Er wordt een sterke nadruk gelegd op communicatie (spreken en luisteren) en projectwerk om de Voices-boekenserie verder te verkennen en te oefenen.

Beoordeling en Voortgang

Studenten worden ingedeeld volgens hun online plaatsingstestresultaten, die lezen en begrijpen, woordenschat en schrijven omvatten. Ook wordt er op hun eerste dag een mondelinge beoordeling uitgevoerd door een leraar om hun Engelse niveau verder te bevestigen.

Elke maandag ontvangen studenten wekelijkse doelen met een samenvatting van wat ze die week zullen leren. Elke dag worden ze aangemoedigd door leraren om na te denken over de les en hun voortgang bij te houden op de wekelijkse doelen en voortgangsbladen. Op vrijdag geeft de leraar feedback over de week en schrijft hij een individueel voortgangs- en studieplan voor elke student.

Op vrijdag is er een voortgangstest beschikbaar waarmee studenten hun ontwikkeling en vooruitgang kunnen controleren op basis van de onderwerpen die die week zijn behandeld. De test wordt opgesteld op basis van het curriculum en wordt gebruikt door leraren om individuele voortgangs- en studieplannen te maken.